Karel Hendrik van Brederode
Verhalen
Station Lochem | |
Op 1 november 1865 werd staatsspoorlijn D van Zutphen naar Hengelo in gebruik genomen. De stoomtrein kon het station van Lochem binnenrijden. Lees meer >>> |
Verhalen
Voormalig station Harkelbrug (Laren – Almen) | |
Op 1 november 1865 werd de spoorlijn Zutphen-Lochem-Hengelo officieel geopend. Deze spoorwegverbinding was door de Staat aangelegd volgens de wet van 18 augustus 1860 (“Eerste Staatsaanleg”, Lijn D). Langs de spoorlijn bouwde de Staats Spoorwegen (SS) een flink aantal spoor- en baanwachterswoningen en enkele stationsgebouwen in vijf klassen, al naar gelang de grootte van de halteplaatsen. Lees meer >>> |
Beelden
Station Lochem omstreeks 1980 | |
Met uitbouw voor de bediening van overweg en seinpalen Lees meer >>> |
Station Lochem voor 1902 | |
Dus nog zonder uitbouwtjes Lees meer >>> |
Bouwtekening stations | |
Laren en Lochem Lees meer >>> |
Station Laren Almen omstreeks 1950 | |
Een ansichtkaart van het station van Laren-Almen, vermoedelijk uit de jaren veertig of vijftig. Een vrij opmerkelijke kaart, want het station was toen al enige tijd geleden opgeheven. Hier had het voormalige stationsgebouw nog haar witte kleur... Lees meer >>> |
Station Lochem | |
In de tijd dat het nog bemand station was. Lees meer >>> |
Station Laren-Almen | |
Gebouwd als station 'Harkelbrug'. Al lang geen halteplaats meer, maar alleen wisselplaats Lees meer >>> |
Beelden
Station Lochem voor 1902 | |
Nog zonder uitbouwtjes Lees meer >>> |